News צרכנות אונליין נבונה

6 דרכים לקנות חכם יותר השנה – קניות (לא רק) באינטרנט במחשבה תחילה

מומחה פיננסי אורח, חוקר התנהגות קהלי יעד בשוק האמריקאי, משתף אותנו בתובנות כיצד נוכל להשקיע יותר בחוכמה ולצאת מורווחים ממסע הקניות.

מסע קניות אונליין יכול להיות מתגמל ואפילו מטריף חושים. אנחנו קונים דברים שאנחנו צריכים. אנחנו קונים דברים שאנחנו רוצים ואנחנו קונים דברים שאנחנו לא צריכים ולא רוצים, לא תמיד אפשר לדעת למה. החיפוש אחר תשובה לשאלה זו – הכריחו אותי לתהות בדבר שלוש שנות עבודה של מציאת עובדות, שבהן התעמקתי בהיבטים התרבותיים, החברתיים והפסיכולוגיים של האופן שבו האמריקנים קונים. מה שמצאתי הוא כי הסיבה לא תמיד הגיונית. כן, יש משווקים חכמים שמספקים לנו סיבות אינסופיות לקנות, אבל בסוף היום אף אחד לא מכוון אקדח עלינו או לכיוון הארנקים שלנו. אז ההגנה הטובה ביותר שלנו מפני רכישות טיפשיות, היא להיות מודעים למה שמשפיע עלינו. הנה, 10 עצות שיעזרו לך להיות יותר חכם עם הכסף שלך.

1. אל תתנו לחנויות לפתות אתכם. קמעונאים הבינו שעליהן לפעול על פי התיאוריה כי הדרך המהירה ביותר שלהם אל כרטיסי האשראי שלנו, היא דרך החושים שלנו. הדוברים בפרסומת של מותג האופנה – Abercrombie & Fitch מושמעים בקול רם, עם פעימות כבדות, כדי לגרום להורמונים בגיל העשרה להתנדנד; בתי מלון וספא הם ריחניים עם ניחוח עוררות מינית מכוון; חנויות תכשיטים מכוונות אלומות הלוגן בעלות עוצמה גבוהה בכיוון שעונים וטבעות כדי להעצים את אפקט הניצנוץ ועוד. אלו דוגמאות ליצירת אטמוספירה שמטרתה לפתות אותנו – כך אנחנו מתעכבים יותר.

2. אל תתנו לחנות לערפל את "מחיר הבסיס", אותו מחיר שאנחנו מניחים שהמוצר שווה על סמך ידיעותינו מן העבר ומפרט המוצר. ניקח למשל, כיסוי לסלולרי. המחיר הסביר לנו הוא כמה עשרות שקלים, אך כשהספק מצמצם את איזור הכיסוי או עובי החומר המגן, הוא משנה את מחיר הבסיס מבלי שנרגיש.

3. נעים מאד, אתה. הכירו את סוג הלקוח שאתם לפני שתצאו למסע הקניות שלכם. פסיכולוגים אומרים שרובנו נופלים לאחת משתי קטגוריות: בעלי חשיבות לערכם בעיני אחרים שיקנו על פי מה שמקובל ואופנתי או בעלי חשיבות נמוכה לערכם שיקנו מה שמתאים להם. דעו מי אתם וקנו בניגוד למה ש'אמור להיות'.

4. היזהרו מ freebie. חישבו מהר, מציעים לכם קופון של 10 דולר בחינם לחנות בה אתם קונים, או קופון של 20 דולר שעולה 7 דולר באותה חנות. הרוב המוחלט על פי בדיקת הכלכלן דן אריאלי יבחרו את הקופון החינם 'כדי לא להרגיש' שדפקו אותם, אך שימו לב שערך הקופון השני גבוה יותר, 13 דולר מתנה לעומת 10 דולר בלבד באופציה שבה הרוב יבחרו בטעות. הימנעו מהטעות.

5. ביחרו 'שותפי קנייה' בצורה חכמה. בין אם אתם קונים בקניון או בחנות וירטואלית, אתם סוחבים איתכם דעות, ביקורות ולפעמים ליווי של חברים ומשפחה. בתהליכי קנייה כאלה, נכנס אלמנט של 'שיקול ברמת הקבוצה', שיכול להסיט את דעתכם לכיוון לא רצוי, לחזור הביתה, להביט במוצר החדש ולהגיד 'מה חשבתי לעצמי?' הימנעו מהביזבוז.

6. Preshopping באינטרנט הוא טבעי עבור רבים מאיתנו. אנו נותנים לעכבר לשוטט במקום לרגליים בין אם הרכישה בפועל תתבצע אונליין או בחנות פיזית ברחוב/בקניון.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *