קאשבק - משחק חכם בעולמות השופינג המקוון
News צרכנות אונליין נבונה

מה זה קאשבק? פירוש ומשמעות מילונית למילה קאשבק בהקשר של קניות מקוונות

קאשבק זה החזר כספי. כסף שחוזר אליכם בעקבות פעולה שעשיתם. בכדי למשוך את הקהל לרכוש, החליטו בחברות הגדולות (באמצעות אתרי קאשבק בדרך כלל), להעניק תשלום למי שמשלם להן. עולם הפוך אה? אבל הן לא עובדות בלי מחשבה. הרעיון של קבלת החזר עבור תשלום, אינו חדש והוא מאתגר ומושך צרכנים לאורך כל היסטוריית הצרכנות המודרנית שהחלה עם תחילת המסר ההמוני והבינלאומי אי שם במאה ה 19.

קאשבק, ההסבר המילולי:

קאש – מזומן באנגלית. בק – חזרה. 'כסף חזרה' = קאשבק. בזמן קניות מקוונות (או באמצעות הסכמים עם חברות אשראי שמעניקות תשלום חוזר גם על רכישות בכרטיס ייעודי שהן מנפיקות עבור הצורך של החזר כספי – קאשבק – ללקוחותיהן), הקונים צוברים נקודות/סכומים שחוזרים אליהם לחשבון. בצורה הזו, מוצר שעלה לדוגמא 10 ומזכה ב 10% החזר כספי, באמת עלה ללקוח 10 ש"ח, אך הוא מקבל עבורו החזר של 1 ש"ח כך שבחישוב הסופי 'נטו', יוצא שהוא השיג את המוצר בשקל אחד פחות מהמחיר הנקוב, אותו משלמים כל שאר הלקוחות באתר.

איך נבחר קאשבק טוב?

קאשבק טוב הוא תהליך שבו אתם רוכשים ומקבלים החזר כספי בגובה שמספק עבורכם הנחה ראויה. כך יוצא לדוגמא, שעבור עסקת ביטוח שנתית של 3000-5000 אל"ש, תוכלו לקבל מענק והחזר כספי של עד 200 ש"ח (1-5% לערך). בעבור דיל נופש של 10,000 ש"ח הכולל לינה במלון וטיסות, תוכלו לקבל כ 200 ש"ח החזר. כך שהמונח 'קאשבק טוב' הוא קצת מטעה, כיוון שכל סכום או אחוז של קאשבק שתקבלו חזרה לחשבון שלכם ותוכלו להשתמש בו על ידי משיכה לבנק או לפייפאל, הוא טוב עבורכם כצרכנים חכמים.

קאשבק = מהלך צרכני חכם

אם חילקו לכם קלפים טובים פחות במשחק טאקי/פוקר או אפילו 'מלחמה' המסורתי, זה לא אומר שההפסד שלכם בטוח. כך גם בעולם השופינג המקוון – זה שהחברות הגדולות (והמקומיות) דואגות להקפיץ מחירים, לא אומר שאתם פראיירים שקונים כל 'מבצע' וכל הנחה. הצרכנות הנבונה עברה מהפכה – מהעולם הפיזי למקוון ומהעולם המקוון המקומי (טרמינל-איקס, פוקס, קסטרו, עזריאלי קום) לחו"ל ולאתר 'לואו-קוסט' (באליגם הייחודי, וואלה!שופס הפופלארי ודומים להם). העבודה מול גורם מרכזי של קאשבק, הדואג לרכז עבורכם את כל ההחזרים הכספיים עבור רכישות מקוונות שאתם עושים במסעות 'שופינג' מעודכנים, נחשבת למהלך צרכני נכון ועכשווי.

 

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *