לא נראה את אמזון בישראל כפי שהיא רצתה
News בחירת העורכים צרכנות אונליין נבונה

למה אמזון מתקשה 'להיכנס' לישראל? על אמזון ישראל וקשיי הקליטה

אמזון בישראל? עברית שפה קשה…

זה כבר לא סוד שאמזון מתקשה בתהליכי ה"כניסה" לישראל. על שום מה המרכאות אתם שואלים? על שום העובדה שמטרות התהליך השתנו והתעדכנו במהלך הזמן ובעיקר בשל רצף הכישלונות שחוו נציגי אמזון אל מול השוק המקומי הישראלי. ספקים, חברות שילוח ובעלי עסקים/אתרים וסחורה – לא מקבלים את התנאים הנוקשים שמציבה אמזון ובפועל חוסמים את כניסתה לישראל כמעט בכל דרך.

את צוותי הפיתוח של 'אלקסה', העוזרת האישית של אמזון, הצליח התאגיד הענק להרחיב לישראל, אולם בכל נסיונות הטמעת אפשרויות הסחר של ישראלים באתר המסחר הענק, האתגרים שנערמו היו רבים מדי.

 

הקשיים שבהם נתקלת אמזון בנסיונות הכניסה לישראל

כדי 'להיכנס' לשוק הישראלי, למכור בו יותר, להרוויח מסוחרים ולשתף פעולה, על אמזון להכיר את השוק. היא עשתה זאת באמצעות מומחים שאינם מומחים, מסקנות לא נכונות ומהלכים לא מועילים. היא צברה לעצמה יותר עיתנואים מתנגדים ומלעיזים מאשר קהל אוהד – הפוך מכפי שעל פי משאל רחוב כמעט בכל מדינה, הייתה מנצחת בקלות.

אמזון חייבת 'סוחרים' – בעלי מוצרים וחנויות קיימות, המוכרים לקהל ישראלי ובינלאומי. אולם היא דורשת מהם לעמוד בתנאים בינלאומיים נוקשים שלא מאפשרים להם להשאיר רווח בסוף המכירה. המסקנה ההכרחית והנכונה של כל סוחר ישראלי ששוקל וסוחר מהארץ* היא שאם הוא מצטרף כרגע לעגלה, הוא ירוויח מקסימום פירסום, אבל במכירות – הוא נערך להפסד.

*מדובר על עסקים מבוססים, לא על 'נערי אמזון' שעושים 2 מיליון דולר משעה עבודה ביום בערסל בתאילנד ומבטיחים לכם שתמורת 9.99 דולר תקבלו מהם טיפ אחד מהותי שישנה את חייכם לנצח ותהפכו למיליונרים במקרה הגרוע או מיליארדרים בתוך פחות משבוע' (החזר כספי מובטח! 100% גרנטי!!!).

 

מה ישנה את תמונת המצב לטובת אמזון בישראל?

שינוי המצב לטובת אמזון בישראל יכול לבוא משלושה מישורים ורצוי – עבורם – במקביל:

  1. שימוש מושכל בידע מקומי שנמצא אצל מומחים בתחום.
  2. הקלת תנאי הכניסה לסוחרים ישראלים מבוססים.
  3. שיתוף פעולה עם גורמי סחר בעלי שם מקומי (טוב! זה לא חוכמה להכריז על שיתוף פעולה עם גוף מת כפי שנוהגים בעזריאלי, טרמינל איקס וחבריהם).

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *