קאשבק החזר כספי על קניות ברשת
News צרכנות אונליין נבונה

למה מחזירים לנו כסף? מאחורי הקלעים של קאשבק

מגזין קאשבקים מרכז בתוכו, כפי ששמתם לב, מידע רב על אתרי קאשבק ישראלים בעיקר, דרכם תוכלו להירשם ולקבל החזר כספי (קאשבק כאמור) עבור רכישות אונליין. איך זה עובד? אתם כבר יודעים. המעבר באתר קאשבק אל אתר הסחר (נניח לצורך הדוגמא איביי), מסמן אתכם כזכאים לקבל את ההחזר הכספי ולאחר ההזמנה (ותהליך אישור שלוקח בין שניות לשבועות – תלוי מה, כמה ובעיקר איפה רכשתם תחת אילו תנאי החזר), אתם מקבלים החזר כספי.

אז למה חברות ענק, אתרי מסחר ומותגים מובילים מחזירים כסף ללקוחות? איפה המודל העסקי בזה??
ובכן, שיטת קאשבק היא סוג של שיטת שיווק מזן 'שלח לחמך'. זה מקדם מכירות וחושף מותגים, אבל לא מבטיח דבר. אם זה כן מצליח למותג/אתר, זה מביא קהל חדש, זה מגדיל את כמות המכירות ולעיתים גם מגדיל עגלות קנייה, כך שהמותג/אתר כבר מרוויח. איך הוא עושה את זה? בואו נצלול למספרים.

באתר מסויים, ענקהמסחר לצורך הדוגמא, מוכרים שואב רובוטי באלף שקלים. מעולם לא שמעתם על ענקהמסחר ובטח לא על המותג של השואב. אבל הביקורות טובות ונדמה שזו בחירה מוצלחת למי שלא רוצה לרכוש את 'האייפון' של השואבים (איירובוט כמובן).

איך יגיעו קונים? מי ישמע על האתר והמותגים? ענקהמסחר מצטרפים לאתרי קאשבק מקומיים ומציעים את מרכולתם. אנחנו שרשומים באתרים האלה נחשפים לאתר, למותג, למוצריו – הזרע התודעתי נשתל. מאותה נקודה מתחילות לזרום לאתר מכירות וכן – הוא מרוויח פחות פר מכירה כי הוא מחזיר כסף, אבל לא – הוא לא מפסיד כמובן.

עבור ענקהמסחר, מקבלים קאשבק של 5% מכל רכישה מעל 500 שח. אם ביצעתם רכישה של השואב הנל, ענקהמסחר יעביר לאתר הקאשבק סכום מסויים ואתר הקאשבק יעביר אליכם את הסכום על פי האחוז שהוא התחייב. אם ענקהמסחר נותן לו 10% החזר, אתר קאשבק כדאי יתן לכם כ 5% וישמור לעצמו מספר דומה. באתרי קאשבק 'גרידיים', תקבלו פחות.

אז זו השיטה – נותנים לאתר הקאשבק החזר, תמורת חשיפה והגדלת מכירות. ההחזר מתחלק בין אתר קאשבק לבינכם. בהצלחה!

(אגב, נכון לכתיבת שורות אלו, אין כזה דבר ענקהמסחר…)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *